Tehotenstvo je pre ženu krásnym obdobím plným očakávaní, ale zároveň aj obdobím kladúcim na ženu veľké psychické i fyzické nároky.

Cieľom cvičení je predchádzať zmenám, ku ktorým dochádza počas tehotenstva. Je to čas a priestor na kontakt a komunikáciu s bábätkom, naladenie sa na svoje vlastné telo, jeho vnútornú silu, ako aj poskytnutie priestoru na zdieľanie radostí aj starostí, ktoré toto obdobie so sebou prináša, a to v bezpečnom kruhu tehotných žien.

  • uvoľníme nadbytočné svalové napätie a ponaťahujeme skrátené a preťažené svaly
  • šetrne posilníme svaly: prsné a šijové, brušné a sedacie, stehenné, rúk, chrbta, svaly chodidiel
  • podporíme črevnú peristaltiku
  • prekrvíme celé telo: odplašíme kŕčové žily
  • uvedomíme si jednotlivé časti svojho tela a naučíme sa naslúchať ich potrebám
  • objavíme svoje panvové dno a zistíme, čo všetko dokáže
  • skľudníme celkový stav mysli – to všetko je pre pôrod potrebné
  •  stretneme podobne naladené ženy – kto vie, možno z toho bude krásne priateľstvo
  • zabudneme na svet vonku – budeme len pre seba a svoje bábätko (doprajme si to!): zrelaxujeme
  • cez tanec uvoľníme svoje telo aj myseľ, načerpáme energiu a vyplavíme poriadnu dávku endorfínov – dobrá nálada je zaručená

Ideálne je začať cvičiť po I. trimestri (po 12tt) a pokračovať až do pôrodu.

Priebeh stretnutí

Privítanie, zdieľanie, cvičebné zostavy: pohyb, tanec, harmonizačné cvičenia, cvičenie na fitloptách, posilňovanie panvového dna; relaxácia

Čo so sebou

Pohodlné oblečenie, teplé ponožky (na relaxáciu), protišmykové ponožky (na pohyb) – príp. bosé nôžky, pitný režim, prípadne malý uteráčik na utretie potu

Na záver

Ak sa budete cítiť skvele vy vo vašom tele, tento pocit prenesiete aj na vaše bábätko. Dieťa je vašou súčasťou a všetko, čo sa deje s vami, dieťa vníma a cíti. Bábätká v brušku veľmi citlivo vnímajú pohyb aj hudbu. Naše telá sú jedinečné, iba my samy musíme vycítiť, čo si môžeme dovoliť, a čo už radšej nie.

Pozor: Ak ste pred otehotnením cvičili, skúste teraz trochu zmierniť v napätí i v tempe, a viac nasmerovať pozornosť dovnútra.

Ak máte niekedy v živote ubrať plyn, je to práve teraz!

Kto nemôže cvičiť

Nikdy by nemala tehotná žena cvičiť v prípade, ak ide o rizikové tehotenstvo a o tehotenstvo po umelom oplodnení. Cvičiť v tehotenstve by nemali ženy, ktoré sú celkovo vážne choré (napr. choroby pľúc, srdca, obličiek, pečene, žlčníka), u ktorých sa počas tehotenstva objavilo krvácanie, hroziaci potrat, hroziaci predčasný pôrod, tehotenské toxikózy, a ktoré opakovane potratili.

O vhodnosti cvičenia by sa mala každá, aj zdravá, tehotná žena poradiť so svojim gynekológom.

Info o kurze Žabky

  • PRE KOHO? pre tehotné po prvom trimestri po pôrod
  • LEKTORKA? Reny
  • KEDY? streda 19:00 – 20:00
  • KDE? senecký Labyrint, 2. poschodie
  • CENA? 70 € za 10 lekcií + jednu náhradnú
  • PRIHLÁŠKA napíšte nám na mail zuzka@tanculkovo.sk/fusion_li_item]

Kurz otvoríme keď sa nazbiera minimálne 5 tehuliek.

Foto: pixabay.com